ARTvertisements – innovatief medium met kunst, informatie en advertentie

12 May 2014

We hebben vele collega's in Nieuwe Energie. Van eenpitters tot middelgrote bedrijven. 

Tijdens de Nieuwe Energie-lunch van 13 mei is Barbara van Druten een van de 3 sprekers van Unit-2. Een nadere kennismaking.

Wie zijn jullie? 
Ik ben Barbara van Druten, illustratief vormgever. Het ‘project’ waar ik mij tegenwoordig voornamelijk op richt heet ARTvertisements.

Wat doen jullie?  
Mijn creativiteit uit zich in illustratieve vormgeving, namelijk in ARTvertisements, grafische vormgeving, webdesign, illustratieve schilderijen, kinderboeken en workshops.

druten 2Wat maakt jullie bijzonder? |
ARTvertisements is een innovatief medium waarin kunstcollages, informatie en advertenties kunnen samenkomen. Het concept van ARTvertisements kan worden toegepast ten behoeve van leegstaande panden, openingen, interieurs, of andere gelegenheden. We trekken de aandacht  voor een pand of product omdat het door een vernieuwende visule aanpak erg onderscheidend is. Daarnaast blijkt ARTvertisements bij te dragen aan een esthetische leefomgeving.

Sinds wanneer bestaan jullie ?
ARTvertisements is dus een tak van mijn bedrijf Illustrative Art & Design en bestaat sinds twee jaar.
Ik heb opdrachten voltooid voor onder andere Marcel van Dijk Architektenburo, Cultuurfonds Leiden, Oldenburger fietsspecialist, Rob van Gerner, Portaal, Burgy Bouwbedrijf, Xenia en VINU Consult.

Waarom zitten jullie in Leiden?  
Leiden ligt centraal, tussen Amsterdam, Rotterdam en Den Haag in. Daarnaast ben ik een Leidenaar van origine. Ik heb ondermeer in Praag, Londen, Cambridge en Lagos (Nigeria) gewoond, maar uiteindelijk teruggekeerd in Leiden.

Waarom nu in Nieuwe Energie?
Ik was al verliefd op het pand, maar daarnaast spreekt het concept van Unit-2 mij erg aan, ‘working apart together’. Je kan daardoor meer bieden aan een cliënt.

druten 1We zijn het meest trots op …

het feit dat ARTvertisements ‘local blooming’ stimuleert. Lokale adverteerders kunnen een rol spelen, de lokale gemeente en natuurlijk de eigenaar van het lokale pand of interieur dat onder de aandacht moet worden gebracht. ARTvertisements krijgt daardoor drie draagvlakken, waarin de advertentiewaarde een secundaire rol inneemt. In een tijd waarin typografie en fotografie het straatbeeld domineren, trekt de collage, en in tweede instantie de advertentie, veel aandacht.

Waar zijn jullie nu mee bezig ?
Naast het feit dat ik in onderhandeling ben met diverse partijen in Rotterdam en Zaandam, ben ik op dit moment het project voor VINU Consult aan het afronden, bezig met een ruimtevergrotende ‘ARTvertisement’ voor een school waarin tevens een hoop persoonlijke elementen voorkomen van de leerlingen, ARTvertisements voor de rustruimte in een hospice in Wassenaar en ARTvertisements als huisstijl voor een nieuw social medium genaamd Puur Geluk, over een paar maanden online.

Onze ambities zijn ….
..op een grotere schal werken, waardoor ARTvertisements door heel Nederland kan worden toegepast t.b.v. interieur en exterieur. 

Zijn jullie blij met Nieuwe Energie?   Ja, erg blij!

los cover

Nog wensen en verbeteringen in het pand ?
We zouden elkaar nog meer kunnen versterken denk ik, door met elkaar in contact te komen en van elkaars dienstverlening gebruik te maken. Ook is het nodig dat Nieuwe Energie meer op de kaart wordt gezet, maar ook daar is een ARTvertisements voor gecreëerd die hopelijk binnen afzienbare tijd geplaatst zal worden op een gevel.

Nog iets te melden ?  
Neem nog even LOS magazine bij de lokale supermarkt mee, daar heb ik de cover van verzorgt.  

 

 

Eerder verschenen: 

AnyWi Mobiel Internet

ARTvertisement  Kunst, informatie en advertentie

Bureau op zolder Teksten en musicals 

BureauTIJ effectieve campagnes 

CHOI studiekeuzegidsen  

I-matic visuele communicatie 

Loek Weijts  infografics

Mindbus Full Service Internet 

TerPlekke teksten 

Unit-12 Yung Lie en partners

ViaNova Werk arbeidsmarkt

 

ARTvertisements – innovatief medium met kunst, informatie en advertentie

Aanmelden nieuwsbrief

Wil u onze nieuwsbrief ontvangen? Meld u dan hier aan: